Saturday, September 19, 2009

Malam Takbir

sedar nda sedar, Ramadhan sudah sampai ke hari yg terakhir hari ni. im gonna miss this Ramadhan, ni lar 1st time aku berpuasa d negeri org, n paling 'inde' larr aku d cni. aku cr makanan utk sahur n berbuka semua nya sendiri. n Alhamdulillah, im survived. bangga aku dgn diri aku sendiri bab aku dpt jugak bertahan n berpuasa d cni ne biar pun tinggal sorang2.

Ramadhan kali ne, mmg spesel utk aku. banyak benda yg aku belajar kali ni. aku belajar hidup dgn lebih disiplin. bangun sahur sendiri, walaupun mata mcm malas mau buka tp Alhamdulillah aku berjaya bangun jugak n tahun ne aku cuma missed puasa selama 9 hari aku rasa. kalau tahun2 dulu, hmm 1minggu jak puasa. hehe.

Hari ni Malam Takbir, sok raya dah. dan ini Malam Takbir aku yg pertama jugak d negeri orang. Mula2 aku sedih, tp bila pikir sepositip nya, nda lar jugak sedih cz aku dpt balik KK jugak biarpun raya ke3. bagik aku raya ka nda raya, aku tetap rindukan family aku d KK. so mood utk raya tahun ne nda begitu berkobar2. cukup larr sekadar aku dengar lagu raya. kalau creta psl baju raya, shoopping raya, mmg 1 pun aku teda buat.

Selasa aku balik KK suda. hehe. happy aku walaupun cuti setakat 2 minggu jak but at least dpt jugak aku melepaskan rindu kan.

Di kesempatan ini, aku sekali lagik mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI Maaf Zahir Dan BAtin kpd semua teman2. Dari jauh ku pohon seribu kemaafan. Semoga kita berjumpa lagik d Aidilfitri yg akan datang. Daaa.

No comments:

Post a Comment