Saturday, September 12, 2009

9 hari tibanya Syawal


hurmm aku baru pulang dari bazaar ramadhan. suasana bazaar yg sangat meriah dgn pelbagai jenih kuih, nasi, minuman, dan mcm2 lagik. ada jugak makanan yg nda penah aku nampak.
hehehe. tp aku nda banyak beli makanan d bazaar tuh, sebab mcm semua mau d beli. aku beli setakat yg aku rasa perut aku bule terima larr. :P

sedar nda sedar hari ni hari ke 21 kita berpuasa. aku rasa mcm semalam baru puasa yg pertama aku. tapi tahun ne, aku rasa Hari Raya aku nda semeriah mana, sebab aku merasa malam takbir , raya 1 dan raya 2 d negeri org. sini semua sibuk hal kuih dan baju raya. aku? steady meady jak d rumah, online online. oh ya, tahun ne aku aku teda baju raya. haha padan muka aku kan? tp aku yg memilih utk tdk beli baju raya. ntah lar kenapa. sebab aku balik kk pun bukannya lama.

cerita pasal KK, hmmm rinduuu sangat dgn KK bila time2 mau raya ne. kalau tahun2 yg lalu, raya sambut sederhana tapi meriah. setiap mlm dlm bln ramadhan, hah mmg aku larr yg selalu hidupkan pelita, n kalau tiada pelita, aku jugak yg pegi beli. teringat aku time2 bz mengemas rumah, aku ne pemalas sebenarnya, tp bila mau raya suda, otomatik pandai rajin. banyak jugak brg2 aku beli utk hiasan rumah mcm bunga2. hehe. n aku rasa bunga2 yg tahun lalu aku beli pun masih ada lagik d rumah aku tuh.

time ne pun, yg paling bz skali mama aku. bz dgn kuih raya dia. mama aku sangat2 rajin. kadang2 dia nda tidur malam gara2 kuih raya dia. dia paling risau n takut kalau tiada kuih raya. kadang2 aku tlg dia buat jugak tp kakak aku lar yg paling rajin tlg dia. aku tukang test jak. haha.
aku bukannya nak puji mama aku, tapi slama bertahun2 org dtg beraya ke rumah aku, drg puji kuih raya mama aku. sampai kdg2 ada jugak yg order walaupun hakikatnya kami tidak terima sebarang tempahan. tp bila dah d tempah, buat jak larr. rezeki jgn d tolak. tahun ne, niat hati aku sebenarnya mau belajar semua jenis kuih yg mama aku buat, terutamanya kuih makmur. sekurang2 nya aku ada ilmu dia bila suatu ketika nanti dia tdk berupaya, aku lah pulak yg buat. kan? tapi sayanggg, aku jauhhhh. aku nda dpt belajar. aku berdoa setiap mlm, semoga di panjangkan umur keluarga aku terutama mama dan bapa aku, agar aku dpt sambut raya lagik dgn drg tahun depan.

hmmm aku start emo suda ne. aku sensitip ckit kalau bab2 keluarga ne, pandai menitiskan airmata. haha. well, apa2 pun, aku wishh semua teman2 yg mesra ka nda mesra ka, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. sampai d cni dulu yaa. byeee :)

No comments:

Post a Comment