Tuesday, September 15, 2009

Balikkk Kampooonggg!!

well, diz week last suda kita semua berpuasa. InsyaAllah syawal jatuh pd ari ahad 20hb.
n hari ni start suda semua balik kampung. jeles aku, haha. tapi nda pa, aku pikir positip. hehe. aku akan mula rindukan bulan Ramadhan lepas ne. sebab tahun ne jak aku berpuasa d negeri org, InsyaAllah tahun depan berpuasa d tempat sendiri dah. hehe.

di kala semua orang bergembira sambut ketibaan syawal, terlintas di fikiran aku pulak sedikit risau dgn perjalanan aku, famili mahupun rakan2 sekalian. hari ni, kwn sekerja aku pulak eksiden. hmm, meninggal dunia d tempat kejadian. dia bawak motor, n dengar2 lori p langgar dia. sungguh tdk d sangka. berapa ari lagik mau raya, mcm mana larr agaknya family dia skg ne?

hari ni aku belek newspaper pun, byk jugak eksiden yg mengerikan. ada yg kedua2 belah kaki mangsa di gilis lori. Allahuakbar!!
org pernah berkata, walau mcm mana kita berjaga2 pun, kalau dah ajal akan mati jugak. tp bila aku fikir balik, mmg betul jugak semua tuh, ajal tetap ajal. tp peratus menunjukkan bahawa eksiden yg berlaku menunjukkan kecuaian sendiri. ahli keluarga dan semua2, jgn pulak salahkan ajal semata2. kita kena beringat jugak. berhati2 larr ketika memandu.

sambut hari raya dengan gembira, bukan dengan airmata. aku nda sanggup dengar berita sedih psl eksiden2 ne suma. aku harap semua perjalanan pergi dan balik kita semua akan berjalan lancar. amin.

No comments:

Post a Comment